V tistem delu priročnika, ki obravnava osnovna izhodišča vsakega poučevanja, smo poudarili pomen nazornosti pri pouku. Vse, kar spoznamo tudi po vizualni poti, si veliko hitreje in veliko trajneje zapomnimo. Na načelu nazornosti gradimo tudi metodo kazanja (demonstracije), ki ji dajemo posebno mesto v didaktiki. Skratka, sodoben učitelj, inštruktor si prizadeva, da v učni proces vključi tista učna sredstva, ki ustrezajo didaktičnim zahtevam pouka.
Kaj so učila in kaj učni pripomočki?
UČILA: so predmeti o katerih se učimo npr.: gasilski aparat, trojak, gasilska cev in podobno.
UČNI PRIPOMOČKI: so sredstva, ki jih rabimo pri demonstracijski metodi pouka. Na primer: grafoskop, episkop, projektor, video, kreda, tabla in podobno.
Nekoč se tehničnim pripomočkom pri pouku ni dajala posebna pozornost, danes pa so vse važnejši zaradi:
Uspešnost pouka je z uporabo učnih pripomočkov in učil:
znanje po 3. urah | znanje po 3. dneh | |
govor | 25-70% | 10% |
učila in učni pripomočki | 70% | 20% |
govor in učni pripomočki | 85% | 65% |
Pri uporabi učil in učnih pripomočkov se lažje spremlja pouk in omogoči se postopen razvoj mišljenja. Da bosta učilo in učni pripomoček učinkovito, morata imeti določene lastnosti: