Delo pri usposabljanju je psihološko, intelektualno in emocionalno. Zato moramo vzpostaviti predvsem intelektualno in emocionalno plat. Brez čustev ni učenja.
Pouk pomeni medsebojno učinkovanje treh temeljnih dejavnikov (didaktični trikotnik).
V sodobnem izobraževanju so udeleženci (učenci) najpomembnejši dejavnik, saj je uspešnost učenja primarna aktivnost tistih, ki se učijo. Iz tega sledi, da mora učitelj organizirati takšne oblike in metode dela, ki bodo omogočale aktivnost udeležencev. Ko gre za samoizobraževanje, učeči se posameznik prevzame tudi naloge učitelja, kot so načrtovanje, organiziranje, izvajanje, preverjanje, ocenjevanje ali pa katero od naštetih nalog prepusti drugi osebi – učitelju.
Učna snov predstavlja vsebino, ki je predmet delovnega odnosa in je za učenca cilj, da se nauči, za učitelja pa da čim več nauči.
Tretji dejavnih so učne vsebine, ki obsegajo načrtovano zbrana znanja iz posameznih znanosti in tehnike ter iz neposrednega poklicnega, družbenega dela ter življenja.
Z medsebojnim učinkovanjem vseh treh naštetih dejavnikov pouka uresničujemo tri osnovne naloge učnega procesa.
Za kaj pravzaprav gre?
Za vsakdanje življenje in delo je potrebno:
Vse našteto razvijamo postopoma in z ustreznim urjenjem.
Vprašanja, ki jih razjasnimo v razpravi:
Kaj je z znanjem, spretnostmi in navadami, če delo ne ponavljamo in ne utrjujemo?
POMEN ZNANJA ZA RAZVOJ ČLOVEKOVE OSEBNOSTI!
Dejavnost vzgoje in izobraževanja se dotika skoraj vsake slovenske družine, kjer so otroci, ki hodijo v vrtec ali šolo, odrasli, ki se strokovno izpopolnjujejo ali usposabljajo za življenje in delo, ali starejši odrasli, ki so morda vključeni v univerzo za tretje življenjsko obdobje.